Vineri, 26 martie, s-a predat reprezentanților constructorului tronsonul de drum dintre Prăjeni și Plugari, rămas neasfaltat, în lungime de 2,77 kilometri. Imediat au și demarat lucrările de modernizare care se vor ridica la aproximativ 8,5 milioane lei.
„Nu avem nicio zi de pierdut după acea sarabandă a contestațiilor care ne-au ținut blocați de toamna trecută și până în acest moment. Am promisiunea fermă a constructorului că va termina lucrarea în cel mai scurt timp posibil, fără însă a-i pune în pericol calitatea. Modernizarea acestui sector de drum, care scurtează distanța până în Iași cu aproximativ 15 kilometri, este vitală dacă vrem un transport civilizat. Așa cum am promis, infrastructura județului ocupă cel mai important loc între prioritățile mandatului meu”, a declarat Doina Federovici, președintele Consiliului Județean Botoșani.
La rândul său, Dorin Birta, vicepreședintele Consiliului Județean Botoșani, care are în coordonare Direcția Județeană de Drumuri și Poduri, a apreciat faptul că s-a început deja reprofilarea platformei drumului. „Noi, Consiliul Județean, am prins bani pentru acești 2,77 de kilometri încă din 2019, când s-a reabilitat cea mai mare parte a drumului, dar pandemia și prelungirea procedurilor de achiziție prin contestații peste contestații și procese au făcut ca abia acum să demarăm lucrările”, a declarat Dorin Birta.
În 2019, Consiliul Județean, din banii pentru întreținerea drumurilor județene, a alocat aproximativ 7,5 milioane de lei pentru reabilitarea sectorului de drum Flămânzi – Prăjeni. S-a turnat covor asfaltic în două straturi, viabilizând astfel cea mai scurtă variantă de drum spre Iași. Porțiunea de 2,77 de kilometri de la limita cu județul Iași nu a putut fi asfaltată, deoarece figura în acte ca drum de piatră, necesitând lucrări de investiții. Acest lucru a presupus efectuarea tuturor pașilor ceruți de o lucrare de modernizare, și anume: realizarea studiului de fezabilitate, identificarea resurselor bugetare, efectuarea și aprobarea în plenul Consiliului Județean a Proiectului Tehnic și apoi scoaterea lucrării la licitație, care s-au prelungit prin contestații și procese.
Până acum, porțiunea de drum a fost întreținută de Direcția Județeană de Drumuri și Poduri prin reprofilare cu autogredere.