În urma apariției în spațiul public a informației conform căreia „Noul Consiliu Județean Botoșani, contrar declarațiilor publice, evacuează singurul magazin specializat în comercializarea materialelor necesare micilor artiști plastici din județ”, facem următoarele precizări:
Spațiul care găzduiește actualul magazin „City Gallery” face parte din domeniul public al județului Botoșani, fiind în administrarea Muzeului Județean de Istorie Botoșani. Noul Cod Administrativ a schimbat modul în care se face inventarierea bunurilor aparținând unităților administrativ-teritoriale și niciun spațiu nu mai poate fi închiriat fără ca patrimoniul județului să fie atestat de către plenul Consiliului Județean. Normele de aplicare ale acestei prevederi au apărut târziu, în data de 22 mai 2020, iar procedura de inventariere potrivit noilor norme legale este în curs. Facem precizarea că, fără stabilirea unui inventar clar, orice spațiu aparținând domeniului public nu mai poate fi închiriat prin hotărâre de Consiliu Județean, Instituția Prefectului nedând aviz de legalitate pe o astfel de hotărâre, lucru confirmat și prin corespondența purtată cu reprezentanții Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației.
Administratorul societății care a închiriat spațiul a fost înștiințat din timp despre faptul că nu i se va mai putea prelungi contractul de închiriere și i s-a pus în vedere să-și mute activitatea în alt spațiu. Aceasta a cerut să fie păsuită o perioadă, care acum se apropie de final.
Mai mult, directorul Muzeului Județean de Istorie Botoșani, administratorul spațiului în cauză, a notificat Consiliul Județean că nu mai este de acord cu prelungirea închirierii lui, în contextul în care proiectul de modernizare a clădirii Muzeului avansează și va trebuie să caute spații pentru a-și muta activitatea.
În acest context, deși înțelegem poziția administratorului City Gallery, care a purtat ample discuții cu reprezentanții Consiliului Județean, dezavuăm presiunile publice făcute de către acesta.