Un prim lot al Drumului Strategic a fost recepționat la începutul acestei săptămâni. Este vorba de DJ 297, cunoscut ca Lotul 3, DN 29D (Dobârceni) – Blândești – Sulița – Lunca – Todireni, care măsoară 26 de kilometri. Recepția lucrărilor s-a făcut în prezența reprezentanților Inspectoratului de Stat în Construcții, a constructorilor, a proiectantului, supervizorului, dar și a primarilor comunelor prin care trece acest lot de drum modernizat.
„Am promis că vom moderniza infrastructura județeană și asta am și făcut. Modernizarea Drumului Strategic este un obiectiv prioritar și ne apropiem cu pași repezi de atingerea lui, în acest an urmând a face recepția și pe celelalte loturi. Este o investiție importantă realizată din fonduri europene în care foarte puțini mai credeau. Am început lucrările în 2021 și suntem acum cel mai avansat proiect de infrastructură din Regiunea de Nord-Est. Suntem dați ca exemple de bune practici de către reprezentanții ADR Nord-Est. Dar dincolo de aceasta, avem mulțumirea sufletească pentru că și locuitorii din sudul județului, și numai, au acum condiții decente de circulație”, a declarat Doina Federovici, președintele Consiliului Județean Botoșani, care a ținut să-i felicite pe toți cei care au contribuit la implementarea acestui proiect.
Comisia de recepție a fost prezidată de către vicepreședintele Consiliului Județean Botoșani, Dorin Birta, care s-a declarat mulțumit de calitatea lucrărilor. „Am avut parte de constructori foarte buni, care au realizat un drum de calitate ce satisface cele mai înalte exigențe. Sunt convins că vom avea același rezultat pe toate cele trei loturi, pentru că s-a muncit cu seriozitate și responsabilitate. Prin finalizarea acestor sectoare de drum, creștem șansele de dezvoltare a regiunii de sud a județului”, a declarat Dorin Birta.
Lucrările la Lotul 3 a Drumului Strategic au presupus refacerea în totalitate a fundației pe cei 26 de kilometri, a căii de rulare, dar și reabilitarea a trei poduri, construirea a 36 de podețe noi transversale, repararea altor 6 podețe transversale și realizarea a altor 49 de podețe tubulare pentru drumurile laterale. În ceea ce privește hidraulica drumului, au fost realizați 18 kilometri de șanțuri trapezoidale, peste 12 kilometri de rigole (carosate, triunghiulare sau de acostament), dar și 5,3 kilometri de drenuri.
În localități au fost realizați 20 de kilometri de trotuare.
În cadrul proiectului au fost amenajate 129 de intersecții cu drumurile laterale și 19 anvelope pentru stațiile de autobuz.
Lucrările au o garanție de 60 de luni și s-au ridicat la 117 milioane de lei, echivalentul a 23,5 milioane de euro.